Nowości, tendencje, analizy, opinie

90 lat Haribo

31 gru 2010 | opublikował | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, Najnowsze

W grudniu firma HARIBO obchodziła 90. rocznicę powstania. Firma znana jest z produkcji m.in. żelek, pianek i gum rozpuszczalnych. Wszystkie te słodycze są w ofercie produktów FMCG dostarczanych przez Kolportera.

Historia firmy HARIBO sięga 1920 roku, kiedy to cukiernik Hans Riegel zarejestrował swoją spółkę, tworząc jej nazwę od pierwszych liter swojego imienia (HA) i nazwiska (RI) oraz siedziby – miasta Bonn (BO). Produkty HARIBO szybko zdobyły wiernych fanów. W 1922 r. narodził się pomysł produkcji żelków Złote Misie. W 1967 roku wzór Złotego Misia został zarejestrowany jako zastrzeżony znak patentowy. Sympatyczny kształt, wyśmienity smak owoców i piękne barwy, za którymi stoi doskonalona przez lata receptura, sprawiły, że Złote Misie Haribo są najbardziej rozpoznawalnymi żelkami na świecie.

Do grona wielbicieli Złotych Misiów należą: aktorka Sandra Bullock, kierowca wyścigowy – Nico Rosberg i angielski książę William. Swoją miłość do żelków HARIBO deklarowali otwarcie również ostatni cesarz Niemiec Wilhelm II, noblista Albert Einstein oraz były kanclerz RFN Konrad Adenauer. Misie są tak lubiane, że w 18 fabrykach Haribo na świecie produkuje się ich ponad 80 milionów dziennie.

Od początku lat dziewięćdziesiątych produkty HARIBO także w Polsce mają liczne grono wielbicieli. Na sklepowych półkach, w m.in. w salonikach Kolportera, możemy znaleźć ponad 70 produktów, wśród których każdy znajdzie coś dla siebie. Oprócz żelków i pianek firma proponuje swoim klientom gumy rozpuszczalne pod marką MAOAM.

(wykorzystano informację firmy Haribo)

Tagi: , ,

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany to post a comment.