Czekolada dobra jesienią
2 wrz 2007 | opublikował dm | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywczePolacy lubią słodycze. Z badań wynika, że kupują ich coraz więcej. A dla producentów najlepszym okresem pod względem sprzedaży jest zawsze ostatni kwartał roku.
Według badań firmy Nielsen, wartość sprzedaży słodyczy w maju 2007 roku wzrosła o 11 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. A największy popyt na słodycze zaczyna się jesienią i trwa aż do końca roku. Kulminacja przychodzi oczywiście w okolicach świąt Bożego Narodzenia, bo słodkości to przecież bardzo popularny prezent mikołajkowy czy gwiazdkowy.
– Kategoria słodyczy to segment rynku, który rozwija się bardzo dynamicznie. Sprzyjają temu rosnący popyt, a co za tym idzie zwiększone wydatki, wzrost konsumpcji słodyczy w Polsce oraz zainteresowanie konsumentów wszystkimi segmentami: tabliczkami czekolady, pralinami i cukierkami – potwierdza Anna Telakowiec, kierownik portfolio Cadbury Wedel. – Wraz z dynamicznym rozwojem, z roku na rok obserwujemy zarówno wzrost sprzedaży naszych produktów, jak i wzrost całej kategorii. Okresem, w którym trend wzrostowy zdecydowanie nasila się jest ostatni kwartał roku, zwłaszcza święta Bożego Narodzenia. Jest to związane m.in. z tradycyjnymi upominkami świątecznymi oraz zwiększoną konsumpcją słodkości w okresie świątecznym. Boże Narodzenie powoduje zwiększone zainteresowanie czekoladą, która jest kupowana jako prezent na Mikołajki oraz jako dodatek do paczek pod choinkę.
Gotowi do sezonu
Nowości na półkach ze słodyczami pojawią się na długo przed świętami. Na przykład całość oferty świątecznej firmy Nestle znajdziemy w sklepach już na początku listopada. – Okres przed Świętami Bożego Narodzenia to zawsze czas, kiedy rośnie sprzedaż słodyczy. Nestlé Polska już jest przygotowana do sezonu i ma gotową ofertę świąteczną, w której znajdują się propozycje zarówno dla najmłodszych, jak i dorosłych koneserów – zapewnia Monika Józefiak, Product Manager w Dziale Wyrobów Cukierniczych, Nestlé Polska.
Co konsumenci lubią najbardziej
– Trendowi wzrostowemu sprzedaży sprzyjają nie tylko zwiększona konsumpcja oferty od dawna dostępnej na rynku, ale także nowości wprowadzane przez producentów na rynek – potwierdza Anna Telakowiec z Cadbury Wedel. – Największym zainteresowaniem cieszą się dobrze znane marki oraz produkty, do których jako konsumenci jesteśmy od lat przyzwyczajeni i którym ufamy.
– Aby spełnić oczekiwania konsumentów Wedel stworzył wyjątkową, limitowaną serię trzech czekolad na jesień „Magiczne Wieczory”, idealnie dopasowaną do gustów najbardziej wymagających amatorów słodkości – mówi Anna Telakowiec. – Wyniki badań przeprowadzonych przez Pentor Research International wskazują, że śliwka, migdał i advocat to kombinacja smaków, która zadowala najszersze grono miłośników czekolady i według nich najbardziej pasuje do zbliżającej się jesieni. Dlatego właśnie Wedel otworzy tegoroczny sezon jesienny trzema produktami: czekoladą mleczną z nadzieniem śliwkowym – Śliwkowy Przysmak, czekoladą mleczną z nadzieniem o smaku migdałowym – Migdałowy Smakołyk i czekoladą mleczną z nadzieniem o smaku advocata – Advocatowa Delicja.
Wedel proponuje nie tylko coś dla dzieci, ale także eleganckie produkty, które można podarować w formie bardziej oficjalnego prezentu.
– Mamy w ofercie też coś wykwintnego: limitowane edycje Maestrii, czyli trzy czekolady extra gorzkie, po raz pierwszy zamknięte w wykwintnym opakowaniu oraz Baryłki w eleganckiej czerwonej puszce. Nie zabraknie oczywiście sprawdzonego Ptasiego Mleczka o smaku waniliowym i waniliowo – czekoladowym – mówi Anna Telakowiec.
– Mamy w swojej ofercie słodkie przysmaki największych krajowych producentów i dystrybutorów. A ponieważ handlowy sezon na słodycze rozpoczyna się na dobre zaraz po wakacjach, warto więc już dziś uzupełnić zapas tego asortymentu pamiętając, że sprzedaż będzie rosła z miesiąca na miesiąc – mówi Grzegorz Zietek, dyrektor handlowy Kolportera Service.
Alicja Słodowska