Dokąd zmierza handel
16 cze 2010 | opublikował gk | Kategoria: Problemy rynku, Tendencje„Należy spodziewać się, że wzorem krajów Europy Zachodniej także w Polsce rynek dystrybucyjny podzieli się na segmenty wyspecjalizowane w obsłudze konkretnego klienta (np. różnego formatu placówki detaliczne, HoReCa), a tego typu procesy przyczynią się do poprawy jakości obsługi w handlu hurtowym” – pisze Paula Wendland w artykule „Sytuacja w handlu – w kierunku segmentacji”, jaki publikuje portal www.detaldzisiaj.pl .
Jedną z silnych tendencji rynkowych jest konsolidacja hurtu z detalem – czytamy. „Drogę tę obrały m.in. takie firmy, jak Eurocash, Emperia, Rabat Pomorze czy Specjał. Zdaniem Sławomira Pięty, prezesa Kolporter Service – choć tworzenie sieci detalicznej ogranicza funkcjonowanie rynku hurtowego, to jednak dla firm hurtowych tworzących tę sieć gwarantuje ona „pewne” źródło zbytu i generowanie dodatkowych, stałych przychodów. Dystrybutorzy, obserwując zachowania konkurencji, coraz częściej decydują się na stworzenie lub przejęcie sieci detalicznej, chcąc zapewnić sobie grono stałych odbiorców”.
Cały artykuł na stronach www.detaldzisiaj.pl