Nowości, tendencje, analizy, opinie

Dokąd zmierza handel

16 cze 2010 | opublikował | Kategoria: Problemy rynku, Tendencje

„Należy spodziewać się, że wzorem krajów Europy Zachodniej także w Polsce rynek dystrybucyjny podzieli się na segmenty wyspecjalizowane w obsłudze konkretnego klienta (np. różnego formatu placówki detaliczne, HoReCa), a tego typu procesy przyczynią się do poprawy jakości obsługi w handlu hurtowym” – pisze Paula Wendland w artykule „Sytuacja w handlu – w kierunku segmentacji”, jaki publikuje portal www.detaldzisiaj.pl .

Jedną z silnych tendencji rynkowych jest konsolidacja hurtu z detalem – czytamy. „Drogę tę obrały m.in. takie firmy, jak Eurocash, Emperia, Rabat Pomorze czy Specjał. Zdaniem Sławomira Pięty, prezesa Kolporter Service – choć tworzenie sieci detalicznej ogranicza funkcjonowanie rynku hurtowego, to jednak dla firm hurtowych tworzących tę sieć gwarantuje ona „pewne” źródło zbytu i generowanie dodatkowych, stałych przychodów. Dystrybutorzy, obserwując zachowania konkurencji, coraz częściej decydują się na stworzenie lub przejęcie sieci detalicznej, chcąc zapewnić sobie grono stałych odbiorców”.  

Cały artykuł na stronach www.detaldzisiaj.pl

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany to post a comment.