Handlowiec jak ambasador
30 gru 2010 | opublikował gk | Kategoria: NajnowszeNajlepszym sprzedawcą wydawanego w Mielcu tygodnika regionalnego „Korso” okazała się Agnieszka Gawryś, prowadząca salonik prasowy Kolportera przy ul. Krótkiej, w centrum starego miasta. Przy okazji jubileuszowego, tysięcznego numeru tego czasopisma pani Agnieszka została wyróżniona tytułem gościa honorowego uroczystej gali, a jej sylwetka została zaprezentowana w tygodniku.
– Postanowiliśmy w wyjątkowy sposób uhonorować najlepszych sprzedawców „Korso” nie tylko dlatego, że mogą oni podnieść wyniki sprzedaży nawet o 15 procent rocznie. Dobrzy handlowcy, znający zawartość tytułów, które mają w ofercie, są często ich ambasadorami w lokalnym środowisku – mówi Krzysztof Szczurek, dyrektor wydawnictwa (Agencja Wydawniczo-Reklamowa „Korso”). – Czasem dobrzy sprzedawcy są źródłem informacji dla redakcji, bo zdarza się, że w sklepie każdy artykuł jest omawiany z klientami, a problem nawet odległej miejscowości odnoszony do własnych realiów.
– Byłam bardzo zaskoczona, kiedy dowiedziałam się, że jestem najlepszym sprzedawcą tygodnika „Korso” – stwierdza Agnieszka Gawryś. – Moje zdziwienie było jeszcze większe, gdy zostałam zaproszona jako gość honorowy na galę zorganizowaną przez wydawcę tej gazety.
Do pracy w saloniku prasowym pani Agnieszka trafiła przypadkowo. Kilka lat temu, podczas otwarcia hali Tesco w Mielcu, pracowała jako hostessa. Wtedy dowiedziała się o rekrutacji pracowników do saloniku znajdującego się w tej hali – spróbowała swoich sił i została przyjęta.
– Zawsze lubiłam czytać prasę, dlatego taka praca bardzo mi odpowiadała. Za ladą saloniku w Tesco spędziłam 4 lata, nabierając w tym czasie handlowego doświadczenia. Po tym czasie zdecydowałam się na samodzielne prowadzenie saloniku. Udało się zrealizować moje plany – już od 2 lat samodzielnie prowadzę salonik przy ul. Krótkiej, w samym centrum mieleckiego starego miasta. To bardzo dobre miejsce do handlu, pierwsi klienci pojawiają się już około 6 rano, ostatni wychodzą z saloniku około 19.
Kilka miesięcy temu salonik prowadzony przez panią Agnieszkę został zmodernizowany i przekształcony w Top-Press (nowa koncepcja saloników prasowych o wysokim standardzie, lokowanych w najbardziej prestiżowych lokalizacjach).
– To była dla mnie zdecydowanie zmiana na lepsze – poprawił się standard wyposażenia, nowe meble sprawiły, że zdecydowanie wzrosła sprzedaż praktycznie wszystkich towarów dostępnych w moim saloniku – mówi Agnieszka Gawryś. – Mam dużo stałych klientów. To osoby w różnym wieku, większość z nich pracuje w okolicy. Sporo z nich założyło sobie teczki na prasę. Przyjmuję też specjalne zamówienia na reklamowane w telewizji wydania czasopism z gadżetami, filmami itp.
Uprzejmość, profesjonalizm i uśmiech to sposób pani Agnieszki na pozyskanie stałych klientów. Czasem w saloniku zdarzają się też niecodzienne sytuacje…
– Jakiś czas temu znalazłam na ladzie portfel z pieniędzmi pozostawiony przez jednego z kupujących, którego znałam z widzenia. Następnego dnia przyszedł do saloniku. Okazało się, że był tak roztargniony, że nie wiedział, czy zostawił gdzieś portfel, czy został okradziony. Kiedy oddałam mu jego własność był bardzo zdziwiony – od tego czasu jest jednym z moich najwierniejszych klientów – opowiada pani Agnieszka.
Maciej Topolski
_______________
Tygodnik „Korso” ukazuje się od 19 lat, jest czasopismem informacyjno-publicystycznym. Na jego łamach ukazują się artykuły o tematyce społecznej, gospodarczej, sportowej i teksty poświęcone historii regionu. Tygodnik drukowany jest obecnie w nakładzie ponad 8000 egzemplarzy i sprzedawany na terenie powiatu mieleckiego oraz w Dębicy, Kolbuszowej, Baranowie Sandomierskim i Pilznie. Redakcja tygodnika corocznie organizuje wybory Mielczanina Roku, Miss Mielca, Sportowca Roku, a także cykl wakacyjnych festynów kulturalno-rozrywkowych Korsomania.
Na zdjęciu: Agnieszka Gawryś, fot. Tygodnik „Korso”