Internetowy pomocnik w salonikach prasowych
18 paź 2010 | opublikował gk | Kategoria: NajnowszePortal Partnera to specjalna, dostępna jedynie po zalogowaniu strona internetowa, która zawiera informacje niezbędne dla osób prowadzących saloniki prasowe Kolportera. Co bardzo istotne, prowadzący salonik mogą rozbudowywać i udoskonalać portal wspólnie z fachowcami z Kolportera.
Portal zawiera mapy ułożenia tytułów prasowych na regałach (planogramy), informacje o rozliczeniach, promocjach, praktyczne porady dotyczące prowadzenia saloniku. Można tam też znaleźć wiadomości o akcjach promocyjnych organizowanych przez Kolportera wspólnie z dostawcami towarów, wszelkich sprawach dotyczących dostaw prasy i jej zwrotów. Przy pomocy formularza dostępnego on-line partnerzy mogą błyskawicznie komunikować się z pracownikami Biura Zarządu Kolportera, zakładka „Do pobrania” zawiera wszelkie dokumenty niezbędne w ich pracy. Ważnym elementem Portalu Partnera jest też poradnik zawierający rozwiązania najczęściej pojawiających się problemów związanych z prowadzeniem saloniku. Materiały informacyjne uzupełniają m.in. linki do stron banków i ankiety dotyczące jakości współpracy z dostawcami towarów i poziom satysfakcji partnerów ze współpracy z Kolporterem.
– Portal dla partnerów to narzędzie bardzo przydatne w pracy, korzystamy z niego praktycznie codziennie – mówi Magdalena Pluta, prowadząca trzy saloniki prasowe w Witkowie i Gnieźnie. – Jest prosty w obsłudze, zawiera wszystkie niezbędne informacje, konieczne w naszej pracy. To taki internetowy pomocnik, pomagający w prowadzeniu naszego biznesu.
Podobnego zdania jest Andrzej Majcher, prowadzący salonik prasowy w Lubartowie: – Portal jest bardzo przydatny podczas codziennego prowadzenia saloniku. Można tam znaleźć informacje, które pomagają rozwiązać różne problemy dotyczące naszej codziennej pracy. Ta nowoczesna aplikacja internetowa daje nam możliwość bezpośredniego i szybkiego kontaktu z centralą Kolportera i zgłaszania różnych problemów, czy awarii.
I choć partnerzy zgodnie chwalą portal, w myśl zasady, że nawet najdoskonalsze narzędzia informatyczne można jeszcze usprawnić, we wrześniu rozpoczęły się prace nad jego rozbudową i modyfikacją, prowadzone wspólnie przez pracowników Biura Zarządu Kolportera i partnerów. Warsztatowe spotkanie odbyło się w firmowym ośrodku w Smardzewicach.
– Takie zajęcia to bardzo dobry pomysł. W ich trakcie mogliśmy wymienić się cennymi, praktycznymi doświadczeniami. Partnerzy i pracownicy Kolportera mogli się wzajemnie od siebie uczyć, omawiając zagadnienia ważne dla obu stron – stwierdza P. Guz. – Najciekawszym elementem zajęć była praca w grupach i prezentacja wspólnie wypracowanych pomysłów.
– Liczę, że zajęcia warsztatowe dla partnerów będą odbywały się częściej. Możliwość porozmawiania z innymi partnerami i ludźmi z Kolportera, z którymi na co dzień współpracujemy, a tak naprawdę się nie widzimy, daje okazję do wymiany doświadczeń. Nie zastąpią tego maile ani telefony – mówi Julita Szpunt, prowadząca dwa saloniki prasowe w Ziębicach.
– Uważam, że to bardzo dobry pomysł, możemy razem pracować nad rozwojem i lepszym funkcjonowaniem naszych saloników – dodaje Magdalena Kolankowska, prowadząca salonik prasowy w Kielcach.
Na koniec całodniowego spotkania partnerów i pracowników Kolportera sporządzana została lista modyfikacji, które w Portalu Partnera wprowadzą w najbliższym czasie informatycy firmy.
Maciej Topolski