Kalendarze mają się dobrze
5 gru 2012 | opublikował gk | Kategoria: Najnowsze, TendencjeRozwój technologii nie zahamował sprzedaży tradycyjnych, papierowych kalendarzy. Rynek kalendarzy jest dzisiaj poważną gałęzią branży wydawniczej, a ich producenci prześcigają się we wzorach i pomysłach na nowe formy.
Wśród klientów największe zainteresowanie kalendarzami widać w grudniu i styczniu, choć na rynku hurtowym są już od sierpnia, a u detalisty od października. Kalendarze są traktowane jako towar sezonowy, ale w błędzie jest ten, kto myśli, że koniec roku jest najgorętszym okresem dla wydawców kalendarzy. – Prace nad kalendarzami na kolejny rok rozpoczęliśmy w marcu. Rok 2013 jest już dla nas rozdziałem zamkniętym. Już teraz myślimy nad ofertą na przyszły rok – mówi Tomasz Adamski, przedstawiciel firmy KALPOL , producenta kalendarzy. – Przygotowując wzory kalendarzy bierzemy pod uwagę wiele czynników. Najważniejsze jest dla nas jego przeznaczenie. Inny kalendarz wybierze uczeń, a inny pani domu. Staramy się tak dobrać wszystkie składniki, by powstał oryginalny i szczególny kalendarz, który trafi w gusta nie tylko naszych odbiorców, ale przede wszystkim ich klientów. Firma KALPOL przygotowała na 2013 rok ofertę kalendarzy w dwóch, najpopularniejszych formatach – kieszonkowe i ścienne – dodaje Tomasz Adamski.
Większość Polaków posiada telefon komórkowy, w którym można zapisać notatkę. Pomimo tego wielu z nich korzysta z podręcznych terminarzy, w których mogą zapisać numery telefonów, ciekawe spostrzeżenia czy notatkę przypominającą o jakimś wydarzeniu. Specjalnie dla tych osób firma KALPOL przygotowała dwa kalendarzyki kieszonkowe – Kalendarz Personalny i Kalendarz Osobisty.
Wybierając kalendarz ścienny klienci zwracają największą uwagę na jego estetykę.
– Nie wyobrażam sobie domu bez kalendarza na ścianie – mówi Lucyna Zakrzewska, kupująca kalendarz ścienny w jednym z kieleckich saloników prasowych. – Przyznam, że miałam problem z wyborem, bo na półce było kilka bardzo ładnych. Nie mogłam się zdecydować, który w przyszłym roku zawieszę w kuchni – dodaje.
– W naszej ofercie każdy znajdzie coś dla siebie. Przygotowaliśmy kilkanaście kalendarzy tematycznych – mówi Tomasz Adamski. – Dla osób, którym bliska jest postać Papieża Polaka mamy „Kalendarz Papieski” z bł. Janem Pawłem II. Miłośnikom zwierząt proponujemy kalendarze: „Dzikie Zwierzęta”, „Konie”, „Koty”, „Psy” czy „Ptaki”. Fanom flory przygotowaliśmy kalendarze” „Kwiaty”, „Bukiety” i „Ogrody”. Nie zabrakło także tytułów z pięknymi widokami oraz kalendarzy kulinarnych z przepisami. W naszej ofercie znajdują się dwa takie tytuły: „Kuchnia świata” i „Kuchnia polska” – wylicza Tomasz Adamski.
Kalendarze firmy KALPOL dostępne są w sieci dystrybucyjnej Kolportera. Można je zamówić w każdym oddziale terenowym Departamentu Dystrybucji Prasy Kolportera.
Kinga Beck-Tracz
Cały artykuł ukazał się w miesięczniku „Nasz Kolporter” nr 12/2012