Konsumenci przywiązani do tradycyjnych smaków
10 lip 2013 | opublikował gk | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, NajnowszeOkres grillowy to dla rynku przetwórczego potencjalnie dobry czas na wprowadzenie nowości. Pytanie tylko, czy przedsiębiorstwom opłaca się eksperymentować? Jak pokazują ostatnie lata, sprzedażowy prym wiodą wyroby wysokiej jakości, z wieloletnią tradycją produkcji. Przykładem produkty WSP „Społem” Kielce.
Z doświadczenia jednego z liderów rynku FMCG wynika, że w sezonie wiosenno-letnim wciąż najchętniej kupowane są musztardy i ketchupy. Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” w swojej ofercie sam ma aż siedem rodzajów musztard. Od wersji delikatesowej po grillową, zyskującą na popularności w ostatnich latach.
– Z badań sprzedażowych jasno jednak wynika, że konsumenci mimo szerokiej oferty chętnie sięgają po tradycyjne smaki – mówi Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”. – Najchętniej wybierają wyroby znane od pokoleń, czyli musztardy delikatesową i sarepską. Przyzwyczajenia ciężko zmienić i pytanie, czy w ogóle warto zmieniać coś, co rzeczywiście jest dobre. Tym bardziej że nawet młodzi ludzie poszukują rarytasów o wypróbowanej przez lata recepturze. Tradycja w tym przypadku wygrywa – dodaje.
Funkcję nowości spełnią za to opakowania, które wyróżniają się ergonomią oraz gatunkiem tworzyw. – W naszej firmie z powodzeniem wykorzystujemy to rozwiązanie – mówi Zbigniew Mojecki. – Trzy rodzaje musztard: delikatesową, sarepską oraz grillową pakujemy w butelki typu PET. Klienci chętnie je wybierają ze względu na funkcjonalność. Te opakowania są lżejsze od szklanych, nie zbiją się oraz wygodniej się z nich korzysta.
Umiejętność dostrzegania potrzeb konsumentów przez WSP „Społem” została doceniona na rynku. Dowodzi tego chociażby ostatnie wyróżnienie, jakie przyznano Musztardzie Kieleckiej Delikatesowej w ramach konkurs „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich”.
(na podstawie informacji WSP „Społem” Kielce)