Nowości, tendencje, analizy, opinie

Konsumenci przywiązani do tradycyjnych smaków

10 lip 2013 | opublikował | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, Najnowsze

musztarda kielecka

Okres grillowy to dla rynku przetwórczego potencjalnie dobry czas na wprowadzenie nowości. Pytanie tylko, czy przedsiębiorstwom opłaca się eksperymentować? Jak pokazują ostatnie lata, sprzedażowy prym wiodą wyroby wysokiej jakości, z wieloletnią tradycją produkcji. Przykładem produkty WSP „Społem” Kielce.

Z doświadczenia jednego z liderów rynku FMCG wynika, że w sezonie wiosenno-letnim wciąż najchętniej kupowane są musztardy i ketchupy. Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” w swojej ofercie sam ma aż siedem rodzajów musztard. Od wersji delikatesowej po grillową, zyskującą na popularności w ostatnich latach.

– Z badań sprzedażowych jasno jednak wynika, że konsumenci mimo szerokiej oferty chętnie sięgają po tradycyjne smaki – mówi Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”. – Najchętniej wybierają wyroby znane od pokoleń, czyli musztardy delikatesową i sarepską. Przyzwyczajenia ciężko zmienić i pytanie, czy w ogóle warto zmieniać coś, co rzeczywiście jest dobre. Tym bardziej że nawet młodzi ludzie poszukują rarytasów o wypróbowanej przez lata recepturze. Tradycja w tym przypadku wygrywa – dodaje.

Funkcję nowości spełnią za to opakowania, które wyróżniają się ergonomią oraz gatunkiem tworzyw. – W naszej firmie z powodzeniem wykorzystujemy to rozwiązanie – mówi Zbigniew Mojecki. – Trzy rodzaje musztard: delikatesową, sarepską oraz grillową pakujemy w butelki typu PET. Klienci chętnie je wybierają ze względu na funkcjonalność. Te opakowania są lżejsze od szklanych, nie zbiją się oraz wygodniej się z nich korzysta.

Umiejętność dostrzegania potrzeb konsumentów przez WSP „Społem” została doceniona na rynku. Dowodzi tego chociażby ostatnie wyróżnienie, jakie przyznano Musztardzie Kieleckiej Delikatesowej w ramach konkurs „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich”.

(na podstawie informacji WSP „Społem” Kielce)

Tagi:

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany to post a comment.