Nowości, tendencje, analizy, opinie

Napoje „Oshee” w ofercie Kolportera

21 gru 2010 | opublikował | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, Najnowsze

Napoje izotoniczne są przeznaczone dla osób prowadzących aktywny tryb życia, a takich jest w Polsce coraz więcej. Dlatego Kolporter poszerzył swoją ofertę handlową o napoje izotoniczne „Oshee”.

Wartość sprzedaży napojów izotonicznych na polskim rynku wyniosła w 2010 roku około 135 mln zł (roczny wzrost o około 11 procent). Według prognoz w ciągu najbliższych pięciu lat tego typu napojów będzie się sprzedawać kilka razy więcej.

Polscy konsumenci preferują trzy smaki: multifruit, lemon i grapefruit. Najchętniej kupowane są napoje w butelkach 0,5 i 0,75 litra. Badania rynku potwierdzają, że około 70 procent sprzedaży tych napojów generują sklepy spożywcze i kioski.

– To produkty kupowane pod wpływem impulsu – mówi Dariusz Gałęzewski, członek zarządu firmy OSHEE Polska, drugiego co do wielkości producenta napojów izotonicznych w Polsce. – Nasi konsumenci dopiero zaczynają poznawać zalety napojów izotonicznych. Na rynkach, gdzie są obecne od wielu lat, klienci sięgają po nie w ramach planowych zakupów. Ich sprzedaż jest 2 – 3 razy większa niż w Polsce.

Czym tak naprawdę są „izotoniki”? Należą do kategorii tak zwanych napojów funkcjonalnych, wspomagających ludzki organizm podczas wysiłku. Nie tylko skutecznie gaszą pragnienie, ale przede wszystkim zapewniają optymalne nawodnienie organizmu, oraz natychmiastowy wzrost energii i wytrzymałości. Dzieje się tak dzięki temu, że w ich składzie są zawarte elektrolity – sód i potas oraz witaminy ( B3, B5, B6, B7, E). I właśnie dzięki specjalnej recepturze te napoje zyskują coraz większe uznanie wśród osób preferujących aktywny styl życia.

Jak eksponować w sklepie spożywczym tę kategorię asortymentową, aby ją dobrze sprzedawać?

– W lecie optymalnym miejscem do eksponowania i sprzedaży są lodówki z napojami. Bardzo dobre efekty sprzedażowe uzyskują również ci handlowcy, którzy eksponują takie napoje w strefach, w których konsumenci sięgają po nie pod wpływem impulsu, na przykład przy kasach – stwierdza Dariusz Gałęzewski. – Ważne jest też odpowiednie eksponowanie tego towaru. Najlepsze efekty można osiągnąć stosując na półkach multifacing (wielokrotną ekspozycję tego samego produktu). Dzięki temu napoje izotoniczne budzą większe zainteresowanie konsumentów.

Ponieważ napoje izotoniczne są kupowane przez osoby preferujące aktywny tryb życia, a coraz więcej Polaków chętnie uprawia zimowe sporty i korzysta z siłowni i klubów fitness, to zimą sprzedają się one równie dobrze jak latem.

Marka „Oshee” jest obecna na Polskim rynku od dwóch lat. Pod względem wysokości sprzedaży zajmuje drugą pozycję. Osiągnięcie tego sukcesu było możliwe m.in. dzięki dużym kampaniom promocyjnym w Internecie, na billboardach i w telewizji. W 2011 roku sprzedaż tego napoju nadal będzie wspierana działaniami reklamowymi, między innymi przez kampanię reklamową w telewizji.

Maciej Topolski

Tagi: ,

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany to post a comment.