Nie kupują artykułów spożywczych on line
23 lip 2010 | opublikował gk | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, Problemy rynku, TendencjeZakupy on line są coraz popularniejsze na świecie, co niepokoi tradycyjnych handlowców. Spokojni mogą być jedynie sprzedawcy artykułów spożywczych – tym asortymentem wirtualni klienci są najmniej zainteresowani.
Wiadomości Handlowe podają przykład Niemiec, gdzie zarejestrowano 32,5 mln internautów robiących zakupy on line. W ub. r. zawarli transakcje wartości 21,7 mld euro, co oznacza wzrost o 12,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Na liście pięciu najważniejszych grup towarowych nie ma jednak artykułów spożywczych. Największą wartość – 5,2 mld euro (wzrost o 11,7 proc) odnotowała sprzedaż ubrań, tekstyliów, butów. Na drugim miejscu są wszelkie media oraz nośniki dźwięków i obrazów – 2,3 mld euro, (wzrost sprzedaży o 19,1 proc). Ponad 1,4 mld euro miały wartość kupione przez Internet artykuły elektryczne i elektronika użytkowa. Na zakup komputerów i akcesoria niemieccy internauci wydali ponad 1 mld euro, a na artykuły hobbystyczne i rekreacyjne – 790 mln euro.
Źródło: Wiadomości Handlowe