„Dobry Wybór” Kolportera
19 sie 2010 | opublikował gk | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, TendencjeKolporter Sieci Handlowe zmienia markę sklepów spożywczych „Meta Market” na „Dobry Wybór”. Zmianie nazwy sieci towarzyszy nowa wizualizacja zewnętrzna i wewnętrzna placówek.
Sklepy funkcjonujące dotychczas pod szyldem „Meta Market” do końca października br. zmienią nazwę na „Dobry Wybór”.
– Sklepy „Meta Market” uruchamialiśmy testowo – mówi Mateusz Wiśniewski, prezes Kolportera Sieci Handlowe. – Każdy nowy pomysł na sieć sklepów wymaga dłuższej obserwacji, aby stwierdzić, czy jest wystarczająco dojrzały do szerokiego wprowadzenia go na rynek. Przy „Meta Marketach” zebraliśmy sporo doświadczeń i postanowiliśmy zmianić nazwę i wprowadzić nową wizualizację.
W obecnie przyjętej formule sklepy „Dobry Wybór” są lepiej dostosowane do lokalizacji dostępnych na rynku, zwłaszcza położonych w osiedlach mieszkaniowych.
– Wprowadziliśmy nowy system motywowania partnerów. Jego głównymi założeniami są: zachęta do zwiększenia sprzedaży i przestrzegania przez partnerów wysokiej jakości w prowadzeniu sklepów oraz obsłudze klientów – mówi prezes Wiśniewski. – Nasze sklepy zmieniły się też zewnętrznie i wewnętrznie: ich wizualizacja jest znacznie „lżejsza” – dominują jasne kolory, mocno wyeksponowaliśmy promocje, które są widoczne nie tylko wewnątrz, lecz także na witrynach sklepów.
Asortyment został poszerzony o produkty świeże: wędliny, nabiał oraz pieczywo, także to wypiekane bezpośrednio w sklepie. Ofertę uzupełnia szeroki wybór alkoholi.
Każdy z partnerów Kolportera, który osiąga dobre wyniki pod szyldem „Meta Market” (system partnerski podobnie jak w przypadku saloników prasowych), zostanie partnerem „Dobrego Wyboru”. Niewykluczone, że wraz z rozwojem sieci firma zastosuje także model franczyzowy, ale to sprawa przyszłości.
Kolporter dba również o rozwój usług dodatkowych. W sklepach „Dobry Wybór” zostanie wprowadzona m.in. możliwość dokonywania płatności domowych rachunków i sprzedaż biletów na imprezy masowe.
– Liczymy, że „Dobry Wybór” z czasem stanie się ogólnopolską marką. Na razie ze względów logistycznych będziemy rozwijać sieć sklepów w województwach świętokrzyskim i mazowieckim – mówi Mateusz Wiśniewski. – Na tym terenie szukamy partnerów dysponujących lokalami handlowymi o powierzchni około 100 m. kw. Do końca br. chcemy uruchomić kilka nowych sklepów.
Pierwszy sklep „Dobrego Wyboru” został otwarty w Kielcach.
– To sklep testowy, będziemy uważnie słuchać opinii klientów i wykorzystywać je w dalszych pracach nad formatem „Dobry Wybór” – podkreśla prezes Mateusz Wiśniewski. – Asortyment jest tak dobrany, by stworzyć ciekawą ofertę zarówno dla klienta dokonującego zakupów rano (artykuły świeże), jak i wieczorem (używki, alkohole).
Przypomnijmy na koniec, że pod marką „Dobry Wybór” Kolporter wprowadził już na rynek m.in. ogórki, koncentraty, makarony i dania gotowe.
Maciej Topolski
Wszystkie osoby zainteresowane współpracą z siecią „Dobry Wybór” mogą skorzystać z infolinii Kolportera – 0 801 205 555.