Polacy lubią supermarkety
3 sie 2011 | opublikował gk | Kategoria: NajnowszeTo supermarkety a nie dyskonty są najszybciej rosnącym segmentem rynku handlowego. Mimo wyższych cen mają wielu klientów – pisze „Rzeczpospolita”, powołując się na dane firmy Euromonitor International.
Z najnowszych danych firmy badawczej Euromonitor International wynika, że w tym roku obroty supermarketów wzrosną średnio 13,8 proc. – To znacznie więcej niż cały rynek, który w tym roku ma zyskać jedynie 3,9 proc. – podają analitycy z firmy.
W tym roku Polacy w supermarketach wydadzą już 7,5 mld euro i to trzeci co do wielkości segment rynku. Większy nawet niż dyskonty i tylko nieznacznie ustępujący hipermarketom.
W Polsce według danych Euromonitora jest już ponad 2 tys. sklepów w formacie supermarketów (2-2,5 tys. m kw.). W tym roku ich liczba ma wzrosnąć o ponad 120 nowych.
Źródło: rp.pl