Pozwól klientowi oszczędzić czas
4 lis 2010 | opublikował gk | Kategoria: Najnowsze, PrepaidTerminal Uniwersalny Kolportera Service umożliwiający płatność domowych rachunków może być dla właściciela sklepu i kiosku źródłem dodatkowych dochodów i magnesem przyciągającym klientów.
Ten sposób opłacania rachunków staje się coraz bardziej popularny – klienci chętnie wybierają placówki handlowe, aby uniknąć kolejek i wysokich prowizji na poczcie czy w banku.
Polacy korzystają z coraz szerszego zakresu usług, a to pociąga za sobą opłaty (Internet, telewizja kablowa, telefony komórkowe i wiele innych). W 2009 roku opłacali miesięcznie średnio około 90 milionów rachunków – dwa razy więcej niż 5 lat temu.
– Tak szybki rozwój rynku spowodował, że unikając kolejek na poczcie i w bankach, konsumenci zaczęli opłacać domowe rachunki w punktach, które do tej pory nie kojarzyły się z tego typu usługami: sklepach spożywczych, salonikach prasowych, kioskach – mówi Jacek Wnęk, pełnomocnik zarządu Kolportera Service ds. sprzedaży. – W 2009 roku już co piąty rachunek był płacony poprzez terminale zainstalowane w placówkach handlowych. Dlatego każdy z właścicieli punktów sprzedaży powinien pomyśleć o zainstalowaniu takiego urządzenia. Jest ono źródłem dodatkowych przychodów, ale też magnesem przyciągającym nowych klientów.
Kolporter Service jako jedna z nielicznych firm na rynku oferuje swoim klientom terminale, które umożliwiają nie tylko usługę płatności rachunków, lecz także sprzedaż doładowań do telefonów komórkowych i akceptację kart płatniczych.
– Usługę płatności rachunków oferują praktycznie wszystkie duże sieci handlowe. Dlatego klienci oczekują tego typu oferty również w punktach, w których dokonują codziennych zakupów – uważa Jacek Wnęk. – To kolejny powód do skorzystania z oferty Kolportera Service. Dodatkowym argumentem, który przekonuje konsumentów do dokonywania płatności poprzez terminale zainstalowane w punktach handlowych, są niższe w porównaniu z pocztą czy bankami koszty prowizji.
Oczywiście, aby płatności rachunków były magnesem, który przyciąga klientów i generuje dodatkowe przychody, właściciel punktu i jego pracownicy muszą zadbać o promowanie tej usługi – wywiesić materiały reklamowe i informować swoich klientów, że mogą w tym miejscu opłacać swoje domowe rachunki.
– Dostarczamy naszym klientom wszelkie niezbędne materiały reklamowe, prowadzimy też szkolenia pracowników – mówi Jacek Wnęk. – Obsługa płatności rachunków poprzez terminal naszej firmy jest prosta i zajmuje niewiele czasu. Na większości rachunków umieszczone są kody kreskowe, które są rozpoznawane przez oprogramowanie terminalu, więc przyjęcie rachunku zajmuje dosłownie chwilę.
Koszty, jakie ponosi handlowiec, który chce w terminalu dostarczonym przez Kolportera uruchomić usługę płatności rachunków, są symboliczne – wynoszą kilkanaście złotych miesięcznie. Tyle kosztuje dzierżawa czytnika kodów kreskowych, który trzeba podłączyć do terminalu.
Czas potrzebny na uruchomienie usługi płatności rachunków u partnera handlowego Kolportera wynosi około trzech tygodni i wynika głównie z procedur bankowych. Czy to się opłaca? Z każdego opłaconego rachunku właściciel placówki handlowej otrzymuje prowizję w wysokości od 34 do 56 groszy (wysokość prowizji zależy od liczby transakcji w danym punkcie handlowym). A wiele sklepów i kiosków jest w stanie przyjąć około 2000-3000 rachunków miesięcznie…
Maciej Topolski
Aby uruchomić usługę płatności rachunków w swoim terminalu, wystarczy zadzwonić na infolinię Kolportera – 0 801 205 555 lub skontaktować z najbliższym oddziałem terenowym Kolportera Service.