Soki nie tylko latem
14 mar 2013 | opublikował gk | Kategoria: Artykuły przemysłowe i spożywcze, NajnowszeOferta Kolportera napojów bezalkoholowych jest szeroka i obejmuje wszystkie najważniejsze produkty, od soków, nektarów, poprzez wody mineralne, napoje gazowane, ice tea, aż po napoje energetyczne. Podobnie jak na całym polskim rynku popyt kształtuje się różnie, w zależności od kategorii, marki, a także pory roku.
Napoje, tak jak lody, najlepiej sprzedają się latem, choć jak się okazuje, nie jest to jednak regułą.
– W sklepach sieci Dobry Wybór oraz salonikach prasowych Kolportera notujemy wzrost sprzedaży soków i energetyków – mówi Piotr Kucman, doradca ds. produktu w Biurze Handlowym Kolportera. – W styczniu 2013 r., w porównaniu do tego samego miesiąca przed rokiem, sprzedaż soków Tymbark wzrosła o 8 proc, a sprzedaż soku Kubuś – o 6 proc. Co ciekawe, soki Kubuś są bardzo popularne wśród uczniów, więc ich sprzedaż w naszych sieciach handlowych utrzymuje na wysokim poziomie praktycznie przez cały rok.
Ponadto dobrze sprzedają się napoje energetyczne Red Bull (wzrost o 30 proc) i Black (o 4 proc.). Dużym popytem cieszy się również energetyk Tabu, będący marką własną Kolportera. Jego sprzedaż w salonikach prasowych, sklepach Dobry Wybór oraz punktach handlowych, do których Kolporter dostarcza produkty FMCG w roku 2012 wzrosła o 50 proc. w porównaniu do roku 2011. – Klienci polubili ten napój, a na wzrost sprzedaży wpłynęła też zmiana layoutu puszek i plakatów reklamowych – wyjaśnia Patryk Podwysocki, menadżer produktu w Biurze Handlowym Kolportera.
Klienci saloników prasowych Kolportera chętnie kupują również takie napoje jak pepsi cola, ice tea i wody mineralne – w 2012 r. ich sprzedaż wzrosła o ponad 10 proc. w porównaniu do roku 2011.
Cały artykuł ukazał się w miesięczniku „Nasz Kolporter” (marzec 2013)