Starszy klient to dobry klient
13 sie 2010 | opublikował gk | Kategoria: Problemy rynku, TendencjeSiła nabywcza ponad 4 milionów gospodarstw prowadzonych przez osoby po sześćdziesiątce to 150 mld zł – pisze Piotr Mazurkiewicz w artykule „Czas na klientów 60+”, który zamieszcza „Rzeczpospolita” z 13 sierpnia 2010.
Jak czytamy, z raportu firmy Gfk Polonia wynika, że gospodarstw domowych prowadzonych przez osoby po 60. roku życia jest już ponad 4 mln i stanowią 29 proc. ogółu. Według GUS będzie ich przybywało.
Z badań Gfk wynika, że w gronie osób starszych 61 proc. ma telefon komórkowy, 32 proc. kuchenkę mikrofalową. Przez trzy ostatnie lata liczba gospodarstw prowadzonych przez osoby starsze z dostępem do Internetu wzrosła o 114 proc. i ma go niemal co piąte. Konto ma niemal co druga osoba po sześćdziesiątce, z kart płatniczych korzysta co piąta.
Grupa 60+ ma też 23 proc. udziału w wydatkach na produkty chemiczne i spożywcze. W wielu kategoriach, zwłaszcza produktów nabiałowych, ale także herbaty, kawy, czekolady, odpowiada za 30 i więcej proc. rynku. Co trzeci krem do twarzy kupują osoby z tej grupy.
Źródło: „Rzeczpospolita”