Nowości, tendencje, analizy, opinie

W Polsce handel ma się dobrze

6 gru 2010 | opublikował | Kategoria: Tendencje

Polska ma szansę w najbliższych latach zostać europejskim liderem handlu – czytamy w raporcie opublikowanym przez portal Handel-net.pl. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez brytyjską firmę badawczą BMI, do 2014 r. sprzedaż detaliczna w Polsce wzrośnie o 28 procent. Nasz rynek ma wciąż duży potencjał i chłonność, a konsumenci są chętni do robienia zakupów oraz próbowania nowinek.

Według danych Eurostatu – we wrześniu br. sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła rok do roku o 9,9 procent, co daje nam najlepszą pozycję w Unii Europejskiej. Optymistyczne dane dostarczył również najnowszy raport CB Richard Elis, według którego jesteśmy drugim najatrakcyjniejszym rynkiem w Europie dla sieci handlowych. Aż jedna trzecia z nich planuje w Polsce ekspansję lub rozszerzenie swojej oferty.

Z kolei według danych zawartych w „Raporcie Handlu Detalicznego w Polsce na 4 kwartał 2010” przygotowanego przez BMI wartość sprzedaży detalicznej w ciągu najbliższych 4 lat wzrośnie o 28 procent z prognozowanego na koniec tego roku 387,16 mld zł do 494,65 mld zł w roku 2014.

Najważniejszymi czynnikami wpływającymi na rozwój rynku według BMI jest wzrost wynagrodzeń, rosnąca liczba samochodów, a co za tym idzie mobilność konsumentów oraz otwartość Polaków na nowe rozwiązania. Wyraźną i stałą poprawę w zakresie sprzedaży detalicznej obserwuje się od czasu wstąpienia naszego kraju do Unii Europejskiej w 2004 r.

Źródło: Handel-net.pl

Tagi:

Dodaj komentarz

Musisz być zalogowany to post a comment.