Zwiększa zysk, przyciąga klientów
6 lis 2012 | opublikował gk | Kategoria: Najnowsze, TendencjeDepartament Usług Elektronicznych Kolportera, wspólnie z firmą GSP z Łodzi, od kwietnia br. realizuje program lojalnościowy „Milowe Zakupy Plus”. Program adresowany jest wszystkich podmiotów gospodarczych prowadzących sprzedaż towarów lub usług – można go realizować w zorganizowanych sieciach i pojedynczych punktach za pośrednictwem terminali uniwersalnych dostarczanych przez Kolportera.
Co wyróżnia „Milowe Zakupy Plus” na tle innych programów lojalnościowych? – Przede wszystkim prostota obsługi: zbieranie punktów odbywa się poprzez przeciągnięcie karty magnetycznej przez terminal i wprowadzenie kwoty zakupów. Obecnie na rynku polskim nie ma bardziej prostych rozwiązań – mówi Jacek Wnęk, pełnomocnik Zarządu Kolportera ds. Sprzedaży. – Trzeba też powiedzieć o niskich kosztach przystąpienia do programu i o bardzo atrakcyjnym systemie nagród, już po około czterech miesiącach konsument robiąc codziennie zakupy może odebrać atrakcyjną nagrodę. Prosty jest system zamawiania nagród – przez stronę WWW, i wydawania – konsument otrzymuje przesyłkę kurierską. Wreszcie, koszty nagród pojawiają się dopiero w momencie odbioru nagrody przez konsumenta i są dzielone proporcjonalnie pomiędzy podmioty, które te punkty wydawały – dodaje Jacek Wnęk.
Dzięki programowi lojalnościowemu „Milowe Zakupy Plus” korzyści odnosi również kontrahent. Jego koszyk zakupowy zwiększa się o około 20 proc., gdyż konsument znający program, wydaje na codzienne zakupy o kilka złotych więcej, żeby zbierać punkty. Program nie tylko buduje lojalność klientów, ale też przyciąga nowych i pozwala małych i średnim sklepom konkurować z dużymi zorganizowanymi sieciami.
Program lojalnościowy zwiększa więc sprzedaż i zyski. – Dobrze jednak pamiętać, że niezbędna jest aktywność właściciela sklepu i personelu – mówi Jacek Wnęk. – Konsumenci powinni być informowani przez sprzedawców, za co otrzymują punkty i co mogą zrobić, aby tych punktów dostać więcej. Dobrym przykładem takiej aktywności są pracownicy zorganizowanych sieci, gdzie praktycznie przy każdej transakcji sprzedawca przypomina o programie lojalnościowych lub zachęca do dodatkowego zdobywania punktów.
Cały artykuł ukaże się w miesięczniku „Nasz Kolporter” nr 11/2012